Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Γνωριμία με το Λούσιο

 

 Νηπιαγωγείο Δημητσάνας

Σχ. έτος 2002-03

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι προγράμματος
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος - συνοπτικά
   Φάσεις εξέλιξης του
  προγράμματος - αναλυτικά
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Γνωριμία με το Λούσιο
   Εξερεύνηση περιβάλλοντος
   Χλωρίδα - πανίδα
   Ο Λούσιος στο παρελθόν
   Ο Λούσιος στο παρόν
   Αξιοποίηση στο μέλλον
   Ο κύκλος του νερού
   Συναισθήματα
   Μοναστήρια
   Προστασία του Λούσιου
 
   Γενική αξιολόγηση
   Ποίημα
   Παιχνίδια 
   Ερωτηματολόγιο
   Βιβλιογραφία 

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Χρυσάνθη Χρ. Σοφιανοπούλου 

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Αξιοποίηση στο μέλλον


 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 14/5/2003

 

 

 

ΣΚΟΠΟΣ: Ως προς τις γνώσεις: Να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες και απόψεις τους σχετικά με τους τρόπους χρήσης των νερών του Λούσιου στο μέλλον. Ν’ αναζητήσουν λύσεις, να προτείνουν πιθανούς τρόπους και πιθανές χρήσεις των νερών του Λούσιου.

                Ως προς τις δεξιότητες: Ν’ αναπαραστήσουν τους τρόπους χρήσης των νερών του ποταμού στο μέλλον. Να εκφράσουν και να ανακοινώσουν τις προτάσεις και τις ιδέες τους στην ευρύτερη κοινότητα (Δήμαρχος, γονείς, δημοτικό σχολείο).

 

ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:  

  

 

 

1.      Συζήτηση. Τα νήπια εκφράζουν ελεύθερα τις ιδέες τους και τις απόψεις τους σχετικά με τους πιθανούς τρόπους χρήσης των νερών του Λούσιου ποταμού στο μέλλον. Να αποθηκεύσουμε ποσότητες νερού και να το χρησιμοποιούμε όταν γίνεται διακοπή νερού. Να μην ρίχνουμε σκουπίδια μέσα στο ποτάμι για να πηγαίνουν περισσότερα ζώα και να κατοικήσουν άφοβα σ’ αυτό. Να δημιουργήσουμε δρόμο ώστε να είναι δυνατή σε όλους η πρόσβαση ορειβατικών ομίλων και να διοργανώνονται οργανωμένες πεζοπορίες. Να υπάρξει μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη. Να δημιουργηθεί οικολογικό πάρκο όπου οι επισκέπτες θα θαυμάζουν την χλωρίδα και την πανίδα του Λούσιου ποταμού. Οικονομία στο νερό, πότισμα χωραφιών, απαγόρευση κυνηγιού.

2.      Πραγματοποίηση επίσκεψης στο Δημαρχείο. Συζήτηση, κατάθεση των προτάσεών μας. Διάλογος με  τον κ. Δήμαρχο για πιθανούς τρόπους και χρήσεις των νερών του Λούσιου.

3.      Διαβάζουμε το ποίημα του Ζαχ. Παπαντωνίου «Το ποταμάκι».

4.      Εκμάθηση ποιήματος «Ο Λούσιος».

5.      Ζωγραφική των νηπίων με μαρκαδόρους. Απεικονίζουν ανθρώπους που χρησιμοποιούν το ποτάμι στο παρόν και στο μέλλον.

6.      Ακούν το CD «Η μουσική του νερού».

7.      Ακούν ηχογραφημένη την απαγγελία του ποιήματος «Ο Λούσιος».

 

 

    

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

 

            Και η σημερινή ημέρα άρεσε πολύ στα παιδιά. Ιδιαίτερα η εκμάθηση και η απαγγελία του ποιήματος για το Λούσιο. Τους έκανε εντύπωση η εγγραφή της απαγγελίας και η μαγνητοφώνηση των φωνών τους, τις οποίες ξεχώρισαν με επιτυχία.  Άκουγαν με προσοχή την κασέτα και γελούσαν. Ψιθύριζαν παράλληλα με την κασέτα τα λόγια τους. Όταν διαβάσαμε το ποίημα του Ζαχ. Παπαντωνίου «Το ποταμάκι» έδειχναν τους στίχους με τα δάχτυλα και επαναλάμβαναν.

 

  

Ζωγράφισαν παιδιά που διασκεδάζουν, που παίζουν, που ψαρεύουν, που πάνε κυνήγι, ζώα μέσα σε ζωολογικό κήπο («εγώ έφτιαξα δύο, εγώ εκατό ανθρωπάκια, εγώ χίλια», «κοίτα κυρία το φίδι μου και το αγριογούρουνο, σ’ αρέσει;» κ.ά.). Η δραστηριότητα που τους ενθουσίασε ήταν η επίσκεψη στο Δημαρχείο. Αφού καταγράψαμε σ’ ένα χαρτί τις απορίες τους με ανυπομονησία ήθελαν να πάμε γρήγορα στο Δημαρχείο. Ανέβηκαν και χαιρέτησαν τους υπαλλήλους, ανίχνευσαν τους χώρους του νέου κτιρίου. Μόλις έφτασαν στο γραφείο του κ. Δημάρχου κάθισαν στις καρέκλες και έθεσαν τις ερωτήσεις τους σχετικά με την αξιοποίηση του ποταμού (π.χ. πώς φτάνει το νερό του ποταμού στο σπίτι μας. Ο κ. Δήμαρχος μας είπε ότι δεν είναι πόσιμο το νερό, παρά μόνο το νερό στις πηγές που φθάνει στο σπίτι μας από γεωτρήσεις, δεξαμενές και σωλήνες. Την ιδέα των νηπίων για μελλοντική δημιουργία ζωολογικού πάρκου ο κ. Δήμαρχος είπε ότι θα τη σκεφθεί και θα τη δει στο μέλλον.

 

 

 Μας μίλησε για τις άλλες δραστηριότητες, την κατασκευή μονοπατιών, τις οργανωμένες πεζοπορίες, το ψάρεμα στην αρχαία Γόρτυνα. Μας μίλησε για την ανάγκη αύξησης των απορριμματοφόρων κάδων, προκειμένου να διατηρείται το περιβάλλον του Λούσιου καθαρό, αλλά και για την ετοιμότητα της πυροσβεστικής σε περίπτωση πυρκαγιάς. Μας κέρασε πορτοκαλάδα και μας έκανε τη χάρη να φωτογραφηθεί με τα παιδιά και μας ζήτησε να του δώσουμε μία φωτογραφία. Με υπομονή απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των νηπίων και δέχτηκε να μοιραστεί και να διαθέσει τον λιγοστό και πολύτιμο χρόνο του μαζί μας.

 

 

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα