Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Γνωριμία με το Λούσιο

 

 Νηπιαγωγείο Δημητσάνας

Σχ. έτος 2002-03

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι προγράμματος
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος - συνοπτικά
   Φάσεις εξέλιξης του
  προγράμματος - αναλυτικά
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Γνωριμία με το Λούσιο
   Εξερεύνηση περιβάλλοντος
   Χλωρίδα - πανίδα
   Ο Λούσιος στο παρελθόν
   Ο Λούσιος στο παρόν
   Αξιοποίηση στο μέλλον
   Ο κύκλος του νερού
   Συναισθήματα
   Μοναστήρια
   Προστασία του Λούσιου
 
   Γενική αξιολόγηση
   Ποίημα
   Παιχνίδια 
   Ερωτηματολόγιο
   Βιβλιογραφία 

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Χρυσάνθη Χρ. Σοφιανοπούλου 

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Στόχοι προγράμματος


 

1.      Να γνωρίσουν τα νήπια το ποτάμι του χωριού τους (ιστορικά, βιολογικά, γεωγραφικά κ.λ.π )

Ø     Γιατί ονομάζεται Λούσιος ποταμός;

Ø     Από που ξεκινάει, ποιά είναι η διαδρομή του και μέχρι που φτάνουν τα νερά του;

Ø     Τί είναι ποτάμι;

Ø     Πού βρίσκεται ο Λούσιος; Πώς είναι η τοποθεσία του-ΧΑΡΤΗΣ

2.      Να παρατηρήσουν, να εξερευνήσουν και να γνωρίσουν τα νήπια το φυσικό –φυτικό και ζωικό –περιβάλλον του ποταμού

Ø     Τι φυτά και δέντρα φυτρώνουν γύρω από το Λούσιο; (πώς τα ονομάζουμε, ποιά είναι τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά γνωρίσματα τι ιδιότητες έχουν;)

Ø     Τι ζώα –έντομα βρίσκουν καταφύγιο στον ποταμό; Πώς ζουν, πού μένουν, πού και πώς χτίζουν τις φωλιές τους; Τι συνήθειες έχουν; (διατροφής, ύπνου κ.λ.π)

Ø     Τα νερά του ποταμού αλλάζουν ανάλογα με τις εποχές; Πώς είναι; (λίγα ή πολλά, ήρεμα ή ορμητικά, καθαρά ή βρώμικα;) Γιατί;

Ø     Κύκλος νερού

3.      Να γνωρίσουν την ιστορία του ποταμού και τη χρησιμότητά του από τα παλαιότερα χρόνια μέχρι σήμερα. Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τους τρόπους χρήσης και εκμετάλλευσης των νερών του, τη συμβολή του στην ανάπτυξη και στην οικονομική άνθηση της Δημητσάνας.

Ø     Στο παρελθόν, πώς ήταν ο ποταμός; Γιατί και πώς χρησιμοποιούσαν τα νερά του; (για πότισμα φυτών και ζώων, για άρδευση χωραφιών, για ύδρευση, για πλύσιμο ρούχων- νεροτριβή, για πλύσιμο των ανθρώπων, για κίνηση νερόμυλων και μπαρουτόμυλων, για λειτουργία βυρσοδεψείου, για ψάρεμα)

Ø     Στο παρόν, πώς αξιοποιείται το περιβάλλον του Λούσιου; Πώς χρησιμοποιούνται τα νερά του; (λειτουργία Μουσείου Υδροκίνησης- επισκέψεις, ανάπτυξη τουρισμού, διοργάνωση πεζοποριών στα μονοπάτια του, πίκ- νίκ, ψάρεμα, διεξαγωγή αθλητικών δραστηριοτήτων όπως καγιάκ, ράφτινγκ, κανόινγκ, ύδρευση, πότισμα κ.α).

Ø     Στο μέλλον, πώς μπορούν να αξιοποιήσουν καλύτερα το περιβάλλον του Λούσιο; Ιδέες-προτάσεις (λειτουργία συστηματικού πάρκου με είδη προς εξαφάνιση, μέτρα για προστασία του περιβάλλοντος και των νερών κ.λ.π)

4.      Να αφουγκραστούν τους ήχους του ποταμού, να νιώσουν συναισθήματα και να τα περιγράψουν ανάλογα με τα τοπία και τα περιβάλλοντα που αντικρίζουν.

Ø     Τι αντικείμενα έχει ο ποταμός γύρω του; Τι χρώματα έχουν;

Ø     Τι ήχους ακούν και καταγράφουν τα νήπια, ποιες είναι οι πηγές προέλεύσης τους;

Ø     Τι συναισθήματα νιώθουν όταν βλέπουν τον ποταμό τα νήπια; (εναλλαγές ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και εποχές).

5.      Να παρατηρήσουν τα νήπια και να αναζητήσουν τα ιστορικά – θρησκευτικά – βυζαντινά μνημεία, που βρίσκονται στη χαράδρα του ποταμού. Να επιλύσουν απορίες.

Ø     Πώς και γιατί έχτισαν οι μοναχοί στη χαράδρα του Λούσιου τα μοναστήρια;

Ø     Σήμερα λειτουργούν τα μοναστήρια;

Ø     Πόσοι μοναχοί μένουν στις μονές; Με τι ασχολούνται;

Ø     Τι τοιχογραφίες υπάρχουν;

6.      Να ευαισθητοποιηθούν και να συνειδητοποιήσουν τα νήπια την ανάγκη προστασίας του ποταμού, του περιβάλλοντός του από σκουπίδια, απόβλητα και πυρκαγιές, αξιοποίηση του φυσικού και πολιτιστικού τόπου.

Ø      Γιατί πρέπει να είναι καθαρό το ποτάμι;

Ø      Γιατί πρέπει να το προστατεύουμε;

Ø      Τι θα γίνει αν ο καθένας μας ρίχνει τα σκουπίδια του στο Λούσιο και δε φροντίζει να διατηρεί το περιβάλλον του καθαρό; 

 

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα