Προστασία
του Λούσιου
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:
21/5/2003
ΣΤΟΧΟΣ: Ως
προς τις γνώσεις: Να ευαισθητοποιηθούν
και να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη
προστασίας του ποταμού και του
περιβάλλοντός του από σκουπίδια, ή από
άλλους εξωτερικούς παράγοντες (π.χ.
φωτιά).
Ως προς τις δεξιότητες: Να δράσουν
τα ίδια, να αναλάβουν την πρωτοβουλία να
μαζέψουν και να καθαρίσουν το ποτάμι από
τα απορρίμματα. Να προτείνουν και να
καταγράψουν λύσεις και ιδέες για την
προστασία του Λούσιου.
ΠΟΡΕΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
1.
Συζήτηση: Μαζί με τα νήπια
παρατηρούμε το περιβάλλον του Λούσιου.
Ερευνούμε αν είναι καθαρός ο χώρος του,
αν υπάρχουν γύρω του σκουπίδια. Αν
υπάρχουν, εντοπίζουμε το μέρος και
καταγράφουμε τα αντικείμενα που
βρωμίζουν το φυσικό του περιβάλλον.
Αναρωτιόμαστε αν αυτό είναι ωραίο θέαμα
για εμάς, αλλά και για τους επισκέπτες,
τους τουρίστες. Τι θα γίνει αν ο καθένας
μας ρίχνει τα σκουπίδια του στο Λούσιο;
Γιατί πρέπει να είναι καθαρό το ποτάμι;
Γιατί και τι πρέπει να κάνουμε για να το
προστατεύουμε; Αποφασίζουμε από κοινού
να δραστηριοποιηθούμε και να βοηθήσουμε,
ώστε το ποτάμι να είναι καθαρό.
Προτείνουμε τρόπους για την προστασία
του και τους καταγράφουμε (π.χ. να
τοποθετηθούν καλάθια απορριμμάτων σε
διάφορα σημεία γύρω από τον ποταμό κ.ά.).
2.
Δράση: Όλοι μαζί σε συνεργασία με
τους γονείς παίρνουμε πλαστικές
σακούλες και γάντια και μαζεύουμε τα
σκουπίδια.
3.
Καταγράφουμε τις προτάσεις – ιδέες
μας για να διατηρηθεί ο Λούσιος ποταμός
καθαρός. Έπειτα τις δημοσιοποιούμε και
τις ανακοινώνουμε στους γονείς και στο
δήμαρχο, στην ευρύτερη κοινωνία.
4.
Ζωγραφίζουμε και φτιάχνουμε τους
κανόνες προστασίας του Λούσιου (πανό –
πινακίδες).
5.
Τα νήπια δημιουργούν μια ιστορία.
6.
Φτιάχνουμε φυλλάδια και τα
μοιράζουμε.
7.
Κατασκευή κορνιζών με αναμνηστική
φωτογραφία από το ποτάμι.
8.
Απαγγελία του ποιήματος «Ο Λούσιος».
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Και
η σημερινή μέρα άρεσε πολύ στα παιδιά. Με
προθυμία πρότειναν λύσεις για την
προστασία του περιβάλλοντος του Λούσιου.
Έφτιαξαν
και έγραψαν τους κανόνες προστασίας του
ποταμού:να βάλουμε πολλούς σκουπιδοτενεκέδες, τα σκουπίδια μας να
τα ρίχνουμε μέσα στους σκουπιδοτενεκέδες, να κρατάμε το
ποτάμι πάντα καθαρό, δεν επιτρέπεται να
πετάμε τα σκουπίδια μας στο ποτάμι, να
μην καπνίζουμε και να μην ρίχνουμε τα
τσιγάρα αναμμένα στο δάσος γιατί το
ποτάμι θα καεί. Όταν κάνουμε πίκ-νίκ να
μην ανάβουμε φωτιά. Με ενθουσιασμό,
ζωγράφισαν τα φυλλάδια για την
προστασία του ποταμού. Έγραψαν το μήνυμα
<Διατηρείται το Λούσιο καθαρό> και
ζωγράφισαν πώς θέλουν και πώς δεν θέλουν
να είναι ο Λούσιος. Με μεγάλη χαρά
έφτιαξαν τις κορνίζες και κόλλησαν
την αναμνηστική φωτογραφία από το
ποτάμι. Έδειχναν με υπερηφάνεια τα
δημιουργήματά τους στους επισκέπτες της
τάξης.(δασκάλες, μαθητές Δημοτικού,
συγγενείς τους κ.α.).Τέλος, η επίσκεψη στο
ποτάμι έγινε με μεγάλο ενθουσιασμό και
χαρά. Περίμεναν να υλοποιήσουν την ιδέα
τους με αγωνία. Μόνα τους πρότειναν ότι
για να προστατεύσουμε τα ζώα και τα φυτά
του Λούσιου, το περιβάλλον του, θα πρέπει
να το διατηρούμε πάντα καθαρό. Πρότειναν
να πάμε στο ποτάμι και διαθέτοντας τον
κατάλληλο εξοπλισμό, φορώντας γάντια
και μάσκες να αναλάβουμε να δράσουμε και
να καθαρίσουμε το ποτάμι. Τα απορρίμματα
(πλαστικά, τενεκεδάκια αναψυκτικών, χαρτιά,
κουτιά από γάλα) τα συγκεντρώσαμε σε μια
μεγάλη πλαστική σακούλα. Παρατηρήσαμε
ότι υπήρχαν και άλλα σκουπίδια, που δεν
μπορούσαμε να τα κουβαλήσουμε και να τα
πάρουμε μαζί μας, όπως έναν σκελετό
αυτοκινήτου, μια βάση ψυγείου,
σκουριασμένα σίδερα, σακιά κ.ά. Τους
άρεσε πολύ και αυτή η δραστηριότητα,
καθώς και πάλι πειραματίστηκαν με το
νερό του ποταμού. Βούτηξαν χέρια και
πόδια, πέταξαν πέτρες. Παρατήρησαν ότι
το νερό ήταν βρώμικο και γεμάτο χώματα
λόγω βροχής. Πρότειναν να πάρουμε βάρκα
για να μαζέψουμε όλα τα χαρτιά που
παρασύρονταν από το νερό και κυλούσαν,
επειδή κατανόησαν ότι εμείς δεν
μπορούμε μόνοι μας να τα πιάσουμε.
|