Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Γνωριμία με το Λούσιο

 

 Νηπιαγωγείο Δημητσάνας

Σχ. έτος 2002-03

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι προγράμματος
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος - συνοπτικά
   Φάσεις εξέλιξης του
  προγράμματος - αναλυτικά
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Γνωριμία με το Λούσιο
   Εξερεύνηση περιβάλλοντος
   Χλωρίδα - πανίδα
   Ο Λούσιος στο παρελθόν
   Ο Λούσιος στο παρόν
   Αξιοποίηση στο μέλλον
   Ο κύκλος του νερού
   Συναισθήματα
   Μοναστήρια
   Προστασία του Λούσιου
 
   Γενική αξιολόγηση
   Ποίημα
   Παιχνίδια 
   Ερωτηματολόγιο
   Βιβλιογραφία 

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Χρυσάνθη Χρ. Σοφιανοπούλου 

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Εξερεύνηση περιβάλλοντος


 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 19/11/2002

   

ΣΤΟΧΟΣ: Ως προς τις γνώσεις: Να γνωρίσουν  τα νήπια  και να εξοικειωθούν  με το φυσικό περιβάλλον του, με τη θέα των νερών του και την τοποθεσία του στη Δημητσάνα. Να παρατηρήσουν το χρώμα, το σχήμα και το μέγεθος των φυτών, των δέντρων και των ζώων που βλέπουν εκείνη η στιγμή στον ποταμό.

                Ως προς τις δεξιότητες: Να φωτογραφίσουν τα φυτά και τα ζώα που βλέπουν, να μαζέψουν δείγματα από λουλούδια, φυτά και πετρώματα και να τα φέρουν μέσα στην τάξη.

 

ΥΛΙΚΑ: κυάλια, φωτογραφική μηχανή, σακούλες πλαστικές.

 

ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

   

  1. Συζήτηση: Αρχικά τα νήπια εκφράζουν τις ιδέες τους στο χαρτί, σχετικά με αυτά που περιμένουν να δουν και να συναντήσουν κατά την πραγματοποίηση της επίσκεψής μας στο Λούσιο ποταμό. Εκφράζουν απόψεις για τα είδη των φυτών, των δέντρων και των ζώων που νομίζουν ότι υπάρχουν και ζουν στο ποτάμι (ψάρια, καβουράκια, αλεπούδες, αγριογούρουνα κ.α.). Καταγράφονται οι απορίες τους στο κασετόφωνο (π.χ. ποια ζώα ζουν στο ποτάμι; Τι τρώνε; Πού έχουν τις φωλιές τους; Γιατί τα δέντρα είναι ψηλά;), και έπειτα αποφασίζεται η πραγματοποίηση της επίσκεψης στο Λούσιο για να ξεκινήσει η διαδικασία επίλυσης αποριών, οι καταγραφές και οι παρατηρήσεις του περιβάλλοντος  του  Λούσιου ποταμού. Με αυτόν τον τρόπο θα δουν τα ίδια αν οι αρχικές τους προβλέψεις και υποθέσεις επαληθεύτηκαν ή διαψεύστηκαν.

  2. Πραγματοποίηση επίσκεψης στον Λούσιο ποταμό με συνοδεία γονέων. Τα νήπια, παρατηρούν φυτά, ζώα, λουλούδια, συλλέγουν φυσικά υλικά για να τα μεταφέρουν στην τάξη. Παρατηρούν και πειραματίζονται με τα νερά του, ρίχνουν φύλλα, πέτρες και άλλα υλικά μέσα στο νερό για να δουν τι τελικά θα συμβεί. Πίνουν νερό και κάνουν πικ-νίκ. Εκφράζουν εντυπώσεις.

  3. Κατασκευή μακέτας με το φυσικό περιβάλλον του Λούσιου ποταμού από φυσικό υλικό του ποταμού και από διάφορα άλλα υλικά γύψο, ζελατίνα, χαρτόνια κ.α.

  4. Ζωγραφική πάνω σε μεγάλες πέτρες που μαζέψανε από το Λούσιο με τη χρήση δακτυλομπογιάς σε διάφορα χρώματα, και τη χρήση πινέλων.

  5. Αναπαράσταση-δραματοποίηση των στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος του Λούσιου με το σώμα μας. Αναπαράσταση των κινήσεων των ζώων, μίμηση των φωνών τους.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

           

Οι αρχικοί μου στόχοι πέτυχαν καθώς όλα τα παιδιά περίμεναν με μεγάλη ανυπομονησία την επίσκεψη στο Λούσιο. Στο κεφαλάρι του Αϊ-Γιάννη, παρατήρησαν τη ροή του ποταμού, πειραματίστηκαν. Αμέσως έριξαν φύλλα πλατάνου, ξυλάκια, και τα παρατηρούσαν καθώς το ποτάμι τα έσπρωχνε προς τα κάτω. Περπατούσαν κατά μήκος του ποταμού και έτρεχαν ψάχνοντας να δουν που πάει το νερό, τα φύλλα και τα κυλά, τα παρασέρνει. (πάμε από δω, ίσως τα συναντήσουμε, για να δούμε πού πάνε;). Βούτηξαν τα χέρια τους μέσα στο νερό και το έπιασαν. Είπαν ότι είναι κρύο το νερό. Βούτηξαν και τα πόδια τους, στην προσπάθειά τους να πιάσουν το τσίγκινο κύπελλο για να πιουν νερό. Πιτσιλιόντουσαν, γελούσαν χαρούμενα. Ήπιαν νερό, φάγανε σουβλάκια, ξέπλυναν χέρια και στόμα. Ωστόσο, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν περισσότερο όταν φθάσαμε και επισκεφθήκαμε το ποτάμι στην Καρκαλού. Πρότειναν και πήραν μαζί τους την απόχη για να μαζέψουμε ψάρια και να τα τηγανίσουμε, να φάμε, να πιούμε νερό, να παίξουμε. Πήραμε μαζί μας και το κουβαδάκι από το νηπιαγωγείο, για να βάλουμε μέσα τα ψάρια και να τα μεταφέρουμε στην τάξη για να τα φροντίζουμε. Όταν φθάσαμε εκεί, αφού φάγαμε, ήπιαμε και κάναμε πικ-νικ, ακούσαμε τον ήχο του νερού που κυλούσε. Βουτήξαμε και εκεί πόδια και ξεπλύναμε χέρια. Ρίξαμε την απόχη και είδαμε ότι δεν είχε ψάρια. Πιάσαμε στην απόχη φύλλα και πέτρες. Παρατηρήσαμε το περιβάλλον γύρω από το ποτάμι. Ήταν εύκολο να περπατήσουμε, να φτάσουμε και να αγγίξουμε το ποτάμι. Είχε μικρές και μεγάλες πέτρες, βότσαλα σε διαφορετικά σχήματα και χρώματα. Αποφασίσαμε και μαζέψαμε αρκετές σε διαφορετικά μεγέθη για να τις μεταφέρουμε στο νηπιαγωγείο. Τις μεγάλες αποφασίσαμε να τις ζωγραφίσουμε και τις μικρές να τις κολλήσουμε τη μία πάνω στην άλλη. Πειραματιστήκαμε και ρίξαμε πέτρες μέσα στο ποτάμι. Είδαμε ότι τις μικρές τις κυλά προς τα κάτω, τις παρασέρνει το ρεύμα ενώ τις μεγάλες τις πάει στον πάτο, στον πυθμένα. Είπαν ότι το νερό κυλά συνέχεια, δεν σταματά. Τους άρεσε πολύ και αυτή η επίσκεψη καθώς ήθελαν να παραμείνουν και άλλο στο ποτάμι. Παρατήρησαν ότι το νερό είναι και εκεί κρύο και ότι εκεί είχε δροσιά και αεράκι. Είδαν τα λιγοστά φυτά, τα έκοψαν για να τα μεταφέρουμε στην τάξη. Απογοητεύτηκαν που δεν κατάφεραν να δουν και να πιάσουν κανένα ψάρι σ΄ αυτό το σημείο. Υποσχεθήκαμε ότι θα ξανάρθουμε και θα ξαναψαρέψουμε σε άλλο σημείο του ποταμού.          

 

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα