Επιλεγμένες

Σχολικές

Εργασίες

 

Γνωριμία με το Λούσιο

 

 Νηπιαγωγείο Δημητσάνας

Σχ. έτος 2002-03

 

   Πρόλογος
   Εισαγωγή
   Στόχοι προγράμματος
   Φάσεις εξέλιξης του
 προγράμματος - συνοπτικά
   Φάσεις εξέλιξης του
  προγράμματος - αναλυτικά
 ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   Γνωριμία με το Λούσιο
   Εξερεύνηση περιβάλλοντος
   Χλωρίδα - πανίδα
   Ο Λούσιος στο παρελθόν
   Ο Λούσιος στο παρόν
   Αξιοποίηση στο μέλλον
   Ο κύκλος του νερού
   Συναισθήματα
   Μοναστήρια
   Προστασία του Λούσιου
 
   Γενική αξιολόγηση
   Ποίημα
   Παιχνίδια 
   Ερωτηματολόγιο
   Βιβλιογραφία 

 

 Επιμέλεια - σύνταξη:

 Χρυσάνθη Χρ. Σοφιανοπούλου 

 Νηπιαγωγός

 

 

 

 

Γνωριμία με το Λούσιο


 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 18/11/2002

 

 

 

ΣΤΟΧΟΣ:  Ως προς τις γνώσεις: Να γνωρίσουν και να μάθουν τα νήπια τι είναι ο Λούσιος ποταμός. Πού είναι οι πηγές του, η κοίτη, οι εκβολές, οι όχθες και οι παραπόταμοί του. Να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με το περιβάλλον του, με τη θέα των νερών και την τοποθεσία του στη Δημητσάνα.

                 Ως προς τις δεξιότητες:  Να φωτογραφίσουν τον ποταμό, να αγγίξουν και να μαζέψουν φυσικό υλικό από τον ποταμό. Να παρατηρήσουν και να ανιχνεύσουν την τοποθεσία του στο χάρτη. Ν α αναζητήσουν την ιστορία του σε βιβλία, στη βιβλιοθήκη.

 

ΥΛΙΚΑ: Φωτογραφική μηχανή, κασετόφωνο, χάρτης, βιβλία, εικόνες, προσπέκτους, φυλλάδια.

 

 

 

ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

 

 

1.      Συζήτηση: Αφορμή για την ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα δόθηκε όταν τα παιδιά αυθόρμητα παρατήρησαν μια  έγχρωμη αφίσα από το Μουσείο Υδροκίνησης, μέσα στο χώρο του νηπιαγωγείου. Την παρατήρησαν, την περιέγραψαν και πρότειναν ιδέες να ασχοληθούμε, να ερευνήσουμε και να μιλήσουμε για τον Λούσιο ποταμό. Πρώτα από όλα εξέφρασαν την επιθυμία να πάμε να τον δούμε από κοντά. Να δούμε τα νερά, τα βράχια  του, τη ρόδα ( εννοούσαν τον νερόμυλο ), τα δέντρα, τα ζώα κ.α. Συνεπώς, με τη μεταφορά μέσα στην τάξη και άλλων βιβλίων, εικόνων, περιοδικών σχετικών με το Λούσιο ποταμό τα νήπια ενθαρρύνονται να εκφράσουν ιδέες, απόψεις, που θέλουν να υλοποιηθούν προκειμένου να γνωρίσουν, να ερευνήσουν και να μάθουν πληροφορίες για το Λούσιο. Προτείνουν δραστηριότητες και ξεκινά ένα αμοιβαίο σχέδιο δράσης. Συζητάμε, καταγράφουμε και ιεραρχούμε τις δραστηριότητες που θέλουν να πραγματοποιήσουν. Κάνουμε ένα σχέδιο εργασίας, συζητάμε με τα παιδιά ποιοι φορείς και άνθρωποι μπορούν να μας βοηθήσουν, πού και από ποιους θα βρούμε υλικά για να κάνουμε την εργασία μας, πότε και πού θα κάνουμε τις επισκέψεις μας, τι επισκέψεις θα κάνουμε και για ποιο σκοπό. Αποφασίζουν με ποιο τρόπο και με ποιο μεταφορικό μέσο θα υλοποιήσουμε τις επισκέψεις. Ο Μαρίνος (προνήπιο ,4 ετών) ήδη πρότεινε να πάμε με τη μαμά του στο Λούσιο. Συμφώνησαν και τα υπόλοιπα παιδιά να μετακινηθούμε με τους γονείς τους.

2.      Πραγματοποίηση επίσκεψης στη βιβλιοθήκη για να βρούμε βιβλία, εικόνες, περιοδικά, χάρτες και να δούμε ποια από αυτά θέλουμε να διαβάσουμε, ποια από αυτά θα μας φανούν χρήσιμα για να κατανοήσουμε τι από όλα θέλουμε να γνωρίσουμε, να παρατηρήσουμε και να δούμε από κοντά.

3.      Κατασκευή-ανάγλυφη παράσταση από πλαστελίνη χάρτη του Λούσιου ποταμού ή ζωγραφική του και της πορείας που ακολουθεί, από τις πηγές του (Καρκαλού) μέχρι και την εκβολή του (στην Καρίταινα) και τη συμβολή του με τον Αλφειό ποταμό.

4.      Τραγούδι και μουσικοκινητική σχετικά με το ποτάμι.

5.      Φανταζόμαστε και κατασκευάζουμε μια ιστορία ή ένα παραμύθι σχετικό με το ποτάμι.

 

   

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

 

             Η σημερινή ημέρα άρεσε πολύ στα νήπια καθώς με μεγάλη προθυμία πρότειναν ιδέες που ήθελαν να πραγματοποιήσουμε μέσα στην τάξη και είχαν σχέση με το ποτάμι. Να το δούμε, να ζωγραφίσουμε, να παίξουμε, να δούμε τα φυτά, να ψαρέψουμε κ.α. Με μεγάλη χαρά επισκέφτηκαν τη Δημοτική βιβλιοθήκη προκειμένου να βρουν χάρτες και βιβλία που δείχνουν την πορεία του Λούσιου. Έδειχναν με το δάχτυλο τους τα σημεία που διασχίζει ο Λούσιος και ρωτούσαν επίμονα να μάθουν τι είναι τα σημάδια-σύμβολα πάνω σε αυτά όπως τα σημάδια που δείχνουν την ύπαρξη πρατηρίου βενζίνης, εστιατορίων κ.α. (τι είναι αυτό κυρία, αυτό;  Πήραν και χαρτιά για να σχεδιάσουν πρόχειρα τον χάρτη. Μόνα τους έγραψαν, σχεδίασαν και ζωγράφισαν τα μέρη όπου συναντά καθώς κυλά ο Λούσιος. Επίσης τους άρεσε πάρα πολύ η μουσικοκινητική όπου τα παιδιά πολύ προσεκτικά έπρεπε να διασχίσουν τα μονοπάτια του Λούσιου χωρίς να πέσουν. (κυρία, έλα και εσύ, πήγαινε πιο γρήγορα, θέλω να περάσω, εγώ θα περάσω πρώτος, να ξαναπαίξουμε κ.α.) Τα ίδια άλλαζαν κάθε φορά τη διαδρομή τοποθετώντας με διαφορετικό κάθε φορά τρόπο τα τουβλάκια και βάζοντας σε μακρινή απόσταση το ένα από το άλλο δυσκόλευαν το παιχνίδι. Με μεγάλη χαρά μοίρασαν πλαστελίνη και κατασκεύασαν τον χάρτη δείχνοντας στα παιδιά του δημοτικού και στις δασκάλες αλλά και στους γονείς το έργο τους με υπερηφάνεια.. Πρότειναν ιδέες και έφτιαξαν το βιβλίο με προθυμία για να δημιουργηθεί η ιστορία. Εκείνα επέλεξαν τη σελίδα που θα ζωγράφιζαν και στο τέλος ξεφύλλιζαν το βιβλίο και το διάβαζαν δυνατά. (κυρία να ζωγραφίσω το φεγγάρι; Εγώ θα φτιάξω το ποτάμι με τα καβούρια, εγώ θέλω τα φίδια κ.α.). Επομένως είναι φανερό από τα παραπάνω ότι ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, τη διάθεση, το επίπεδο ανάπτυξης και εξέλιξής τους οι αρχικοί μου στόχοι πέτυχαν.

 

 

Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα


[ Τουρισμός | Οικονομία | Πολιτισμός | Υπηρεσίες | Ενημέρωση | Όροι χρήσης | Επικοινωνία ]

Copyright © 2001-2005 - Φιλοξενία σελίδων Αρχική σελίδα