Συναισθήματα
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:
16/5/2003

ΘΕΜΑ:
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΟΥΣΙΟ ΠΟΤΑΜΟ
ΣΤΟΧΟΣ: Ως
προς τις γνώσεις: Να εκφράσουμε ελεύθερα
τα συναισθήματα που μας δημιουργούνται
όταν αντικρίζουμε τα τρεχούμενα νερά
του Λούσιου, τις διάφορες εποχές και
γενικότερα το φυσικό του περιβάλλον,
ανάλογα με τις υπάρχουσες καιρικές
συνθήκες.

ΠΟΡΕΙΑ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
1.
Τα νήπια καλούνται να θυμηθούν
εικόνες από τις επισκέψεις μας στο
Λούσιο ποταμό. Ενθαρρύνονται να τις
περιγράψουν και να απεικονίσουν τα
συναισθήματά τους (ευχαρίστηση, χαρά και
ευεξία, διάθεση για παιχνίδι και
πειραματισμό για ψάρεμα και πικ-νικ,
όταν είχε λιακάδα, μελαγχολία όταν ο
καιρός ήταν βροχερός, ή συννεφιασμένος.
Αποστροφή για παιχνίδι στα νερά του
Λούσιου που έτρεχαν ορμητικά και φόβος,
αφού υπήρχε ο κίνδυνος να παρασυρθούν
από τη δύναμή του. Διάθεση για μπάνιο την
άνοιξη και το καλοκαίρι, αλλά αποστροφή
μόλις διαπίστωσαν ότι το νερό ήταν κρύο
κ.ά.). Λύπη όταν τελικά δεν βρήκαν ψάρια
στην Καρκαλού για να ψαρέψουν.
Στενοχώρια και θυμός όταν δεν
επιτρέπουν οι γονείς να βουτήξουν τα
πόδια στον Λούσιο, ηρεμία από το θρόισμα των φύλλων και το
κελάρυσμα του νερού,
αλλά και το κελάηδημα των πουλιών την
άνοιξη κ.ά.
2.
Ακούμε τον ήχο του νερού που κυλά και
ζωγραφίζουμε ταυτόχρονα.
3.
Δραματοποίηση και Μουσικοκινητική.
Αναπαριστάνουμε την κίνηση του νερού
και τις εκφράσεις του προσώπου μας
ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τη
ροή του ποταμού.
4.
Καταγραφή – μαγνητοφώνηση –
ακρόαση των ήχων που ακούν εκείνη τη
στιγμή στα διαφορετικά τοπία του
Λούσιου: στις όχθες, στις εκβολές του,
στις πηγές του όταν έχει λιακάδα και
όταν έχει άσχημο καιρό, βροχή.
5.
Ερωτηματολόγιο – συμπλήρωσή του.
6.
Παρακολούθηση σε βίντεο της κασέτας
«Ο Λούσιος και η ζωή του» στη Δημοτική
Βιβλιοθήκη.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η παρατήρηση των φωτογραφιών που
δείχνουν την επίσκεψή τους στον ποταμό
τους άρεσε πολύ. Ήταν πιο εύκολο να
θυμηθούν τα συναισθήματα που ένιωθαν
όταν ο καιρός ήταν καλός και το ποτάμι
ήρεμο. Μπορούσαν να παίξουν. Αν ο καιρός
ήταν άσχημος και έβρεχε ή χιόνιζε, δεν θα
ήθελαν να είναι στο ποτάμι, γιατί θα
βρέχονταν και αν πήγαιναν
να παίξουν θα τους παράσερνε το
ορμητικό νερό. Με προθυμία έπειτα
άκουγαν τους ήχους του ποταμού και τους
μάντευαν. Με χαρά έκλεισαν τα μάτια και
φαντάστηκαν μια ιστορία. Το κάθε παιδί
αρχικά περιέγραψε τη δική του ιστορία
και έπειτα δημιουργήσαμε μια ομαδική,
συνεχίζοντας την ιστορία του Μαρίνου: Ο
Δίας, ο Ηρακλής , ο Άρης ο Ποσειδώνας,
αγριογούρουνα, φίδια, νεράϊδες, καβούρια,
αγελάδες, βατράχια νίκησαν την κακιά
μάγισσα και επανέφεραν την τάξη στο
ποτάμι. Η ζωγραφική έγινε πολύ γρήγορα
και χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Εξέφρασαν την επιθυμία να ασχοληθούν
ελεύθερα στη γωνιά του νερού και να
πειραματιστούν, πράγμα που έγινε. Η
συμπλήρωση του ερωτηματολογίου τους
άρεσε πολύ, καθώς υπομονετικά περίμεναν
τη σειρά τους και άκουγαν προσεκτικά τι
έλεγε η κάθε ερώτηση για να συμπληρώσουν
το ερωτηματολόγιο και να το ζωγραφίσουν.
Τέλος, η επίσκεψη στη βιβλιοθήκη
προκειμένου να παρακολουθήσουν τη
βιντεοκασέτα «Ο Λούσιος και η ζωή του»
για μια ακόμα φορά έγινε με ενθουσιασμό,
αφού πλέον η βιβλιοθήκη είναι ένας
οικείος και ευχάριστος χώρος για τα
παιδιά και οι υπάλληλοι πολύ
εξυπηρετικοί, πρόθυμοι και ανεκτικοί
μαζί μας.
|